5 трика за по-добър сън на вашето бебе

Актуализирано: 18.02


Прочетохте ли всички налични статии, блогове и книги дори, които може да намерите, само за да сте изтощени и/или объркани все още? Има толкова много информация за бебешкия сън, но голяма част от нея е противоречива. И така, как може един родител наистина да знае какво да направи, за да накара бебето си да спи по-добре? Това са простички “правила”, които можете да започнете да прилагате още днес, и всъщност ще направят огромна разлика не само в начина, по който спи вашето бебе, но и колко щастливо е, когато е будно.


Правило номер 1: Следвайте интервалите на будуване (но не непременно).

Те могат да са чудесен наръчник, за да предостратите преумора, но имайте едно наум,че ако нормата е 3-4ч., то за едни бебета това значи 3ч. , а за други 4ч. Помните какво е интервална будуване, нали? Това е онова време между събуждането от последната дрямка и заспиването за следващата такава. Обикновено първият интервал на будуване за деня (между събуждането сутрин и първата дрямка) е най-краткият. Средният интервал на будуване при новородено е между 45-60 минути. Интервалите на будуване обаче се увеличават на всеки няколко седмици, така че е важно да обърнете внимание и на сигнали за умора на вашето бебе. Всяко дете е индивидуално и има нужда от различно време за будуване и сън. Затова интервалите са в диапазони, а не са фиксирани стойности. Водете се от нуждите на вашето дете, следейки средни норми, съобразени с възрастта на детето.


Правило номер 2: Наблюдавайте сигналите на умора във вашето бебе

Признаците на умора са сигнали, които детето подава, когато се уморява и започва да има нужда от сън. Бебетата всъщност имат ранни и късни сигнали за сънливост. В съчетание с интервалите на будуване, тези знаци могат да ви помогнат да разберете кога ще бъде точното време за дрямка - така че да не се борите да приспите недостатъчно уморено или преуморено бебе. Признаците на умора включват появата на раздразнение или незаинтересованост да играе, забавени движения, глава, която се притиска към вас и леко зачервяване на веждите. Сигналите означават „Имам нужда от дрямка в момента!“ така че направете всичко възможно, за да накарате бебето да заспи бързо, като например люлеене, кърмене или разходка в количката. Знаците на всяко бебе може да са малко по-различни, така че прекарайте няколко дни, наблюдавайки старателно бебето си, за да видите дали можете да ги забележите.


Правило номер 3: Създайте идеална среда за сън и внесете положителни асоциации

Средата за сън на бебето е най-лесното нещо, което можете да промените, за да го настроите за спокоен и продължителен сън. Това означава тъмнина с щори или тъмни завеси, бял шум и всякакви разсейвания като мобилни устройства далеч от креватчето. Мястото за сън на бебето трябва да е хладно, тъй като прегряването може да затрудни съня и може да бъде опасно. През летните месеци може да помислите да поставите вентилатор в стаята за по-добър въздушен поток. Части от околната среда на бебето, като бял шум, ще създадат силни асоциации за сън Асоциациите за заспиване са един от най-добрите инструменти за приспиване на бебетата - и колкото повече, толкова по-добре. Кърмене, шише, залъгалка, люлеене, галене, потупване, пеене, бял шум - всичко това са различни асоциации на заспиване. Някои по- силни, други по-слаби, но всички те помагат на вашето бебе да се настрои за сън и да заспи по-бързо, леко и спокойно и да има по-пълноценен и продължителен сън.


Правило номер 4: Осигурете богати възможности за сензорна активност

Когато бебето ви е будно, е важно да стимулирате мозъка и нервната му система по много причини. Мозъкът на бебето расте толкова бързо! Осигурете му достъп до преживявания, които ще му предложат възможности да използват сетивата си, които обогатяват двигателната му култура (упражнения, баланс, масажи) и стимулират усещането му за пространство. Позволявайте му да докосва и усеща много различни материали и текстури, люлеене, катерене, пълзене, придвижване, бутане/дърпане на предмети, търкаляне. При по-малките деца- масажи, раздвижвания, поставяне на предмети в различни пространства (над детето, до детето, пред детето, когато е по корем), карти с различни цветове, но с прости форми (за новородени черно бели, защото не разпознават цветове). Как прекарва времето, когато е будно, влияе пряко върху качеството на съня на вашето дете. Правете всичко възможно да стимулирате усещанията и уменията на бебето, за да може то да се уморява ефективно и да има по-добър и пълноценен сън.


Правило номер 5: Адекватното хранене води до по-добър сън

Ако бебето ви е започнало да приема твърди храни, храната е невероятен начин да подпомогне съня му. Има толкова много храни, богати на витамини и хранителни вещества, които всъщност насърчават по-добър сън. Един от най-важните минерали за адекватен сън е желязото. Дефицитът на желязо е единственият най-често срещан дефицит на хранителни вещества в света и проучванията показват, че бебетата с дефицит може да имат значителни проблеми със съня. Уверете се, че вашето бебе получава достатъчно желязо (най-добрите източници на желязо са животински продукти). Храните с високо съдържание на желязо включват говеждо месо, леща, спанак, яйца, пуешко, пилешко и киноа. Здравето на червата също е значителен фактор за добрия сън. Изключително важно е с вашия педиатър да изключите каквато и да е хранителна чувствителност или алергии, ако бебето има накъсан сън и усещате някакъв дискомфорт - газове, нервност или запек. За да насърчите доброто здраве на червата, можете да включите пробиотик според препоръката на личния лекар.

Включването на тези пет промени във вашето ежедневие може да окажат огромно влияние върху съня на детето ви. Деца не идват с ръководство, но и нямате нужда от такова. Следвайте родителските си инстинкти и се водете според нуждите на бебето си - те никога няма да ви насочат погрешно!



46 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички